System rezerwacji jako program do wspierania pracy gabinetu SPA

System rezerwacji to nie tylko program do rezerwacji wizyt. To także rozwiązanie, które niejako przy okazji, zapewnia firmie szereg innych funkcjonalności ułatwiających pracę i zarządzanie. Zobaczmy to na przykładzie gabinetu SPA.

Wirtualna recepcja

Dobrze obsługiwany system rezerwacji załatwia przede wszystkim dużą część pracy recepcji gabinetu. Klienci, którzy chcą zarezerwować termin wizyty, korzystają z dostępnego na stronie zakładu formularza rezerwacji, czy kalendarza z dostępnymi terminami. Daje to możliwość rezerwacji nawet poza godzinami pracy salonu, co pozytywnie wpływa na liczbę klientów. Co najmniej połowa z nich, dokonuje rezerwacji właśnie po godzinach otwarcia lub w dni wolne.

SPA może zarządzać rezerwacjami, odpowiadać na pytania, zmieniać, akceptować lub odrzucać zapisy. Robi się to praktycznie jednym kliknięciem, oszczędzając czas.
Systemy rezerwacji mają często moduły do ustalania reguł rezerwacji, moduł usług cyklicznych czy moduł płatności online. To sprawia, że większość czynności administracyjnych jest dokonywana bez potrzeby kontaktu osobistego.

Działania promocyjne

Posiadając system rezerwacji, gabinet SPA może prowadzić różnorodne akcje marketingowe lub promocyjne. W tym celu może wykorzystywać dostępne w systemie dane jak katalog klientów korzystających z zabiegów, listę wszystkich wizyt w ciągu ostatnich miesięcy czy dane nt. wiarygodności i solidności klientów. Można tworzyć na tej podstawie programy lojalnościowe lub prowadzić kampanię marketingową oferującą zniżki dla stałych klientów np. na Orient Spa. Odpowiednio projektując formularz rezerwacji, możliwe jest zbieranie dodatkowych informacji o klientach np. jakimi jeszcze zabiegami jest zainteresowany.

Jeżeli jesteś zainteresowany systemem rezerwacji online, sprawdź Bookero

https://www.bookero.pl/

Wreszcie sam system rezerwacji online i strona internetowa przyciąga nowych klientów do skorzystania z oferty. Kampanie marketingowe mogą więc być skierowane do tych klientów, którzy zapiszą się na zabiegi poprzez system rezerwacji lub takich, którzy namówią kogoś znajomego do skorzystania z usług SPA.

Zarządzanie pracownikami i usługami

Niektóre systemy rezerwacji posiadają także moduły zarządzania pracownikami. Oprócz grafiku dostępnego dla każdego z nich istnieje możliwość wprowadzenia dni wolnych i urlopów, a także przesuwania zasobów na bardziej oblegane zabiegi np. danego dnia. W systemie można także reagować na opóźnienia lub nagłe zmiany rezerwacji dokonywane przez klientów, a mające wpływ na pracę SPA.

Usługami SPA także można zarządzać z poziomu aplikacji do rezerwacji. Możliwe jest definiowanie usług, na które klient będzie mógł się zapisać od razu w formularzu rezerwacji. W ten sposób można przypisać klienta od razu do właściwego pracownika i usługi w systemie rezerwacji. To pozwoli oprócz bieżącego zarządzania, także zbieranie statystyk do raportów i zestawień, które są generowane na żądanie w systemie.
System rezerwacji online powinien także umożliwiać ustawienie godzin otwarcia firmy i reguł z tym związanych co wiąże się np. z regułami automatycznych odpowiedzi i czasem oczekiwania na ewentualne odpowiedzi klientom zadane w czasie gdy gabinet był zamknięty.

Sprawdź także

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *